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Client: Gebrüder Thonet Vienna
Year: 2024

Serena Confalonieri designs Gebrüder Thonet Vienna’ s booth at Salone del Mobile.Milano 2024, and creates an elegant and colorful stage for both the brand’s new collections and its most iconic products. The designer continues her collaboration with the company: after her installation “A woven story” and her Arcadia ottoman, she’s now adding a new step in her work as exhibition designer.

Her inspiration is Japanese aesthetics: that’s the reason behind the choice of neutral colors, natural textures and materials, such as the pleated rice paper decorative panels and the tatami textile carpet. The designer adds her touch introducing a color palette where warm tones and cold accents alternate, in a game of references throughout the whole space. Inside the installation, the eastern culture mixes harmoniously with materials and processes typical of Gebrüder Thonet Vienna, such as Vienna straw and bent wood.

The exhibition layout is inspired by the ‘U’ shaped wood curvature. The square space is divided by three concentric curves underlined by different floorings. These curves create a path that developes in different areas: a living area, a dining area, an outdoor area and a bistro area. The abstract works signed by the artist Simone Luschi and the paper origami also create a light, almost dreamlike, atmosphere.

Serena Confalonieri’s strongly identifying stylistic signature meets Gebrüder Thonet Vienna philosophy in this project, giving life to an essential and contemporary environment, at the same time strongly characterized.

ph Serena Eller Vainicher

Serena Confalonieri progetta lo stand di Gebrüder Thonet Vienna in occasione del Salone del Mobile.Milano 2024, creando un palcoscenico elegante e colorato per le nuove collezioni e i prodotti più iconici del brand. La designer continua così la sua collaborazione con l’azienda, dopo l’installazione “A woven story” e il pouf Arcadia, aggiungendo un tassello nel suo percorso di exhibition designer.

L’ispirazione alla base del concept è l’estetica giapponese, matrice che si riflette nella scelta di colori neutri e di texture e materiali naturali, come i pannelli decorativi plissé in carta di riso e la moquette tessile tatami. La designer aggiunge qui il suo tocco, andando ad aggiungere una palette in cui si alternano toni caldi ed accenti freddi, in un gioco di richiami che attraversano l’intero spazio. All’interno dell’allestimento, l’oriente si mescola armoniosamente con materiali e lavorazioni tipiche di Gebrüder Thonet Vienna, come la paglia di Vienna e il legno curvato.

Il layout del progetto espositivo prende forma ispirandosi proprio alla ‘U’ disegnata dalla curvatura del legno. La pianta quadrata dello stand viene ammorbidita creando tre curve concentriche definite da differenti pavimentazioni, creando un percorso sviluppato su più aree: una zona living, una dining, una outdoor e un’area bistrot. Le opere astratte dell’artista Simone Luschi e gli origami in carta contribuiscono a creare un’atmosfera leggera, quasi onirica, nello spazio.

La cifra stilistica fortemente identitaria di Serena Confalonieri incontra in questo progetto la filosofia di Gebrüder Thonet Vienna, dando vita ad un ambiente essenziale e contemporaneo, ma al tempo stesso fortemente caratterizzato.

 

ph Serena Eller Vainicher

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Gebrüder Thonet Vienna booth

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